Selasa, Maret 20

Stay calm and positive

2 hari sebelum ikhtisas akhir, aku telefon kakak. Untuk meluahkan betapa berbaurnya hati aku waktu itu. Sebaliknya yang berlaku. 45 minit perbualan kami seputar kisah seminggu kakak bekerja, masalah-masalah yang dihadapinya.

Asal kakak berhenti bercakap ambil nafas, aku cakap oklah. Tapi perbualan tetap terus sampai 45 minit. Barulah betul-betul oklah.

Perasaan berbaur itu hilang begitu sahaja. Apalah sangat perasaan yang aku alami berbanding masalah-masalah yang kakak hadapi. 


La Haula Wala Quwwata illa billah



Tiada daya dan upaya melainkan dengan pertolongan Allah jua.
Rasulullah saw. bersabda, “Sesiapa yang mengucapkan La Haula Wala Quwwata illa billah, maka ia akan menjadi ubat kepada 99 penyakit, yang paling ringan adalah kebimbangan”. (HR Tabrani)





Aku suka belajar, aku cuma tak suka peperiksaan penilaian segala bagai. Aku suka kajian-kajian dan penyelidikan, cuma aku tak suka buat laporan panjang berjela sampai bahagian pembuktian ada significant association ke tak, dengan formula yang entah apa-apa. 

Semua tu kenalah tahan, telan pahit-pahit sebab nak dapat sesuatu yang lebih besar

Nota :

Terhenyak seketika. Rasa macam...hurm.

2 komentar:

siti umairah hamid mengatakan...

"ada significant association ke tak, dengan formula yang entah apa-apa" ehehehh...JKM oh JKM..

madziani mengatakan...

:P

Kita suka matematik, tapi formula tu memang betul-betul buat kita rasa susahnya matematik ni.