Selasa, Desember 29

Semalam

 

Aku pernah hadir di situ
Hari yang telah ku tinggalkan
Penuh dengan gelap
Tidak kenal apa itu cahaya

Dulunya aku yang gah
Aku yakin aku yang benar
Lorong itu saja lurus
Membawa aku ke destinasi

Tiap kata ku tepis
Mereka salah bentak ku
Mata pejam telinga pekak
Ku pasti hukama' dibelakangku

Jauh disudut jurang itu
Berontak dadaku keraguan
Tidak tahu apa tak kena
Jiwaku resah tanpa tenteram

Aku mula kembara
Yang tiada tahu ke mana
Berambalan citra terawang
Edari aku kesepian

Memalis aku ke paksina
Berharap afwah dariNya
Terus mencari
Lamun aku tiba pada ia

Kini aku temui karar
Bila akal dan fikir kuutama
Tidak perlu ragu akan percaya
kerna mereka bukan lagi hakimnya
 
note : aslinya bukan milikku

Kamis, Desember 24

buku













Melihat cerminan diri dari setiap bait-bait kata.
Ringkas dan bersahaja.
Untuk mereka yang merasa tidak layak.
Seperti diriku.
Ibarat diari kecil nukilan insan biasa.
Namun, signifikan.
Menggugat jiwa.
Menyelami isi hati.
Melahirkan keinsafan.

Travelog haji : mengubah sempadan iman

bila dah umur 21

Salah satu benda yang boleh dilakukan pada usia 21. Mendaftar sebagai pemilih.

Aku telah mendaftar pada bulan Julai 2009. Katanya selepas 3 bulan, boleh semak senarai pemilih.

tetiba je hari ni gatal tangan nak semak senarai pemilih. Itupun setelah kakakku menyatakan namanya tiada dalam rekod.

Pi melawat laman web nih.

Dah lebih 3 bulan ni. Dah nak masuk 5 bulan aku isi borang hari tuh.

Suprisingly,

" Rekod tidak ditemui "

what da....

takpe. aku isi lagi sekali. tak susah. senang je. korang, ada masa lebih, pi la isi ye.

nota : wah! messi terbaik dunia.

Selasa, Desember 22

mula belajar

berhenti dulu.

Diam.

Sabar.

Diam lagi.

Sabar.

Kesabaran itu tiada hadnya.

Percayalah.

Cuma perlu berhenti dulu.

Sabtu, Desember 5

Cik fathen yang suka tag orang

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
Iman yang secebis ini. Keluarga. Pelajaran. Duit MARA. huhu


2. Apakah benda akhir yang kamu beli dengan duit sendiri?
Chocolate. i'm choc lover.

3. Di manakah tempat impian perkahwinan kamu?
Kat rumahku di kampung la. Klasik maaa..


4. Berapa lama hubungan kamu berkekalan?
Sampai akhir hayat. Semoga kita semua berjaya dunia dan akhirat.

5. Adakah anda sedang di lamun cinta?
Tak.


6. Di mana restoran akhir kamu makan malam?
Restoran kat bandar seri permaisuri. makan dengan family.


7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
Ten teachers. Tu pun tak habis-habis lagi. Kapan nak habis pun aku tak tau.

8. Nama penuh anda?
Haiyo. hana yori dango. ngeh3


9. Kamu lebih senang dengan ayah atau emak?
My father. Entah. Maybe sebab ayah memang banyak cakap dan mak banyak diam.

10. Namakan seorang yang kamu ingin jumpa dalam hidup kamu?
Sekarangkah? Nurul Islah bt Muzakir. My best friend yang dah lama sangat tak
jumpa.


11. Sebutkan nama 8 sahabat yang rapat dengan kamu?
Nik. Mc Za. Islah.Fatimah. Na. Armi. Iqa. Aj


12. Adakah kamu mencuci pakaian sendiri?
Of Course.


13. Tempat yang paling seronok yang kamu ingin pergi?
Ingin pergi Mekah.


14. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu.

1- Periang
2- Bakal guru bahasa inggeris
3- Dia bijak
4- Pandai ambil hati orang
5- dia punya gaya tersendiri


15. 8 perkara yang saya gilai?

1- Makan
2- Membaca
3- Jalan-jalan
4- Menulis
5- main volley!
6- sembang santai
7- blogging
8- errrr...

16. Pelukan atau ciuman?
Ini soalan apakah? konpius gue..


17. 8 buah buku yang paling baru di baca?
8? satu buah buku pun tak habis lagi. Travelog Haji.


18. 8 lagu yang kamu boleh dengar berulang kali?
lagi...8? satu pun jarang nak ulang banyak-banyak. paling banyak takdir by
opick.


19. mari main TAG orang lain.
taknak tag. kalau tag pun. dia tak berminat nak jawab.