Minggu, Juni 7

Catatan rasa

2018

Di depan Kaabah, pohon pada Allah agar diberi peluang sambung master. Dapat pintasan seolah aku gagal sambung master. Kataku, tak apalah. Boleh cuba lagi tahun depan. Tahun ini, tiada persediaan untuk sambung belajar. Tiada poster, tiada aktiviti luar.  2019, aku mahu usaha betul-betul.

2019
Tahun aku betul- betul pulun sambung belajar. Banyak libatkan diri dengan kursus dan latihan. Bentang poster di konferens antarabangsa. Tapi tahun ini juga tahun aku burnout. Tiada angin, tiada sebab aku jadi letih. Rasa sangat malas kerja. Rasa tak berguna. Aku ambil masa 6 bulan untuk dapatkan kembali semangat yang tetiba hilang. 

2020
Pintasan yang sama aku dapat ketika aku berdoa di depan Kaabah 2 tahun lepas. Tahulah aku akan keputusan permohonan masterku untuk sesi 2020/2021. Kecewa ada. Sedih ada. Cuma mahu berlapang dada dengan seikhlas hati. Redha dengan takdir ini. Ikhlaskan dan gembira atas kejayaan rakan-rakan lain. 

InshaAllah. 


Tidak ada komentar: