Ada satu kes yang agak complicated but still manageable
Sebelum balik ke rumah
Aku ke bilik bos
Bercerita tentang kes tersebut
Masuk bilik
Aku hela nafas panjang-panjang
Bos, saya buat kesalahan semalam
Dan bla, bla, bla aku bercerita
Semalam intensivist dah membebel pada MO anaest
Saya bagitahu bos supaya bos tak terkejut kalau dia serang bos pula
Bos mendengar dengan teliti
Beliau berkata
Tindakan kita masih boleh diperdebatkan
Dan ia sebenarnya bukan kesalahan fatal
Takpe. Jangan risau
Benda boleh bawak berbincang
Seperti biasa
Bila aku rasa aku dah salah penilaian
Bos pasti membantu, mendengar dengan teliti dan berkomentar tanpa unsur berat sebelah
Kalau kami salah, nasihat beliau memahamkan kami apa kesalahan kami dan memberi input apa yang perlu diperbaiki
Bos selalu percaya pada aku
Mahu sahaja aku bertanya pada bos
Ada apa lagi saya perlu perbaiki diri saya
Bos selalu berkata
Awak dah ok dah
Entah mahu berlapang dada atau tidak
Semestinya tempat ini merupakan zon selesa buat aku
Mahu sambung master
Tapi harapan tu seperti tiada
Buat yang terbaik sahajalah
Ada rezeki, adalah
Tidak ada komentar:
Posting Komentar