Senin, September 18

Journey

Garden of Morning Calm, Gyeonggi-do
Ada tiga perkara yang aku kira kenapa aku tetap berada di tempat aku kini

Pertama
Memberi adalah sesuatu yang menyenangkan. Membantu mereka yang memerlukan adalah sesuatu yang memuaskan hati. Aku gembira melihat pesakit yang pada awalnya tenat, bertambah baik sehari demi hari.

Kedua
Betapa profesi ini menjadikan aku mahu menjadi lebih baik. Bagilah ribut petir, serangan todak melanda Jabatan Kecemasan, ia adalah tempat muhasabah terbaik bagi aku untuk sentiasa menjadi profesional. 

Seteruk manapun urusan, janganlah dihadapi dengan kerut muka- Pak Hamka
Ketiga
Betapa manusia itu tidak sempurna. Pada akhirnya, doa dan tawakkal pada Allah untuk setiap usaha perawatan yang diberikan kepada pesakit.  Pada Allah jugalah tempat kita bergantung.

Menyedari bahawa ketaksempurnaanku, di waktu-waktu kritikal dengan keupayaan minima adalah aku pada hari ini.




Tidak ada komentar: