Selasa, April 10

Rencam II

Ada yang mahu aku nukilkan
Tapi tiada kata-kata yang terbaik bisa aku luahkan
Terkadang bila berseorangan
Kolam air mata senang sahaja bertakung
(Tapi tiada pula butir-butir jernih turun, hanya bertakung : P )
Apa yang aku resahkan?
Apa yang aku kisahkan?
Adik beradik dunia akhirat sedang bagi perkongsian

"Akak bawa saya masuk usrah, terharu sangat dan terima kasih"
(Yang ni mata pedih-pedih sikit :P)


Aktiviti terakhir bersama adik beradik dunia akhirat
Moga kita semua tsabat.
3 tahun mencari identiti diri
Kadang-kadang, kita tak pernah sedar betapa kehadiran kita adalah sesuatu yang berharga dalam hidup seseorang, sehinggalah dia mengucapkan kembali kata-kata yang kita pernah ucapkan, mengucapkan terima kasih atas apa yang pernah kita lakukan untuknya dan melakukan sesuatu yang tidak pernah kita fikirkan akan dilakukannya untuk kita.

Tidak pernah aku harapkan apa-apa dari semua itu melainkan redha Ilahi kerana aku tahu betapa cacat celanya aku ini.

Mencintai seseorang atas tujuan yang sama adalah manis. Walau hanya kenal barang sekejap, terasa seperti kenal puluh-puluh tahun. (Sekarang mata dah pedih-pedih, sebelum air mata jatuh...)

Cukup-cukup sudah, cukup sampai di sini sahaja, haha.

6 komentar:

ImimaysroN mengatakan...

em, sume orang pun dah post kan entry yg sebegini..

tak sanggup, untuk beramata pedih..

adik beradik dunia akhirat, sangat2 bersyukur Allah kurniakan kalian!

penulis, jodoh kita sangat panjang, kan? tak sangka, tapi memang, Allahlah Pengatur terbaik...

mahu terus berjodohan sama kamu, sampai ke syurga.. insyaAllah, ameen!

:)

madziani mengatakan...

* mata masuk habuk dah ni *

InshaAllah, jodoh kita panjang sampai ke syurga :)

ibnu azman mengatakan...

takkan la aktiviti terakhir adik beradik kot..ada lagi insyaAllah..klu bukan sekarang, disyurga nnt kte bersembang2 pasal majlis2 ilmu yang kte dtg mse didunia..insyaAllah

ukhuwah fillah abadan abada =)

madziani mengatakan...

InshaAllah Bos. Ada lagi aktiviti lagi lepas ni. Patut tulis "akhir" bukan "terakhir" mungkin.

p/s: Ada nak buat opkim, roger2 eh.

ibnu azman mengatakan...

ko jauh kot nk ajak beropkim..

madziani mengatakan...

Ayat nak perli kau tuh. Jawatan kekal untuk kau. Jadi doktor pun still pegang jawatan tuh.