Senin, Oktober 31

Canggih dan tujuan hidup

Saya sedang blogwalking apabila saya mula duduk diam dan baca satu persatu entri dari blog Isi Rumah Sedar (Conscious Household) Seperti saya pernah katakan dulu, apabila saya menjumpai blog yang menarik, pasti saya habiskan semua entri yang pernah diterbitkan.

Saya sangat berminat untuk linkkan satu tulisan dari blog tersebut yang bertajuk Semakin canggih, semakin kabur tujuan hidup. Saya ambil sedikit tulisan penulis blog untuk dikongsikan di sini.

Kehidupan yang ‘canggih’ adalah kehidupan yang dapat menghadirkan ketenangan dan kebahagiaan kepada manusia dalam menjalani kehidupan seharian. Bukan disandarkan semata-mata dengan kecanggihan teknologi-tanpa didasari nilai yang jelas dan tetap.

Nota : Sedang berusaha memaknai setiap kecanggihan yang dimiliki pada diri untuk sentiasa tunduk dan patuh pada Pencipta yang satu.

Tidak ada komentar: