Kamis, April 28

Sa-

Sa-minggu,
Masih beradaptasi dengan persekitaran yang baru. Bilik baru dan rakan rumah yang baru. Rindu pada ahli rumah yang lama. Dua tahun adalah waktu yang sangat pendek. Kami sulami diri kami dengan kasih sayang dan ukhuwah kerana Allah. Rindu padanya yang mengalirkan airmata saat saya khabarkan padanya peristiwa saya hampir lemas. Ah, kamu-kamu semua memang punya karakter yang tersendiri! (Masih berharap kita dapat menonton cerita Dong Yi bersama seperti dulu sambil kritik apa-apanya)

Sa-bulan,
Kritikal. Hal-hal yang terjadi benar-benar mematangkan saya. Saya tidak pernah berjumpa dengan orang yang salah, malah sayalah yang sebenarnya salah menilai diri saya. Saya juga silap percaturan. Keluarga dan keluarga besar saya. Benar-benar tarbiah langsung dari Allah buat saya.


Sa-tahun kedepan,
Masih tidak pasti akan seperti apakah tahun akhir ini. Tanggungjawab semakin mendekam dada. Dan resolusi usrah yang diperbincangkan benar-benar menuntut komitmen total. Benar, komitmen adalah totalitas sebuah perjuangan. Dan perlu juga diri ini persiapkan diri untuk perjuangan luar kampus. Mahu menjadi siswi tarbiah yang tawazun. Doakan saya ya!

Sa-puluh tahun lagi,
Makcik tanyakan kami apa misi 10 tahun lagi. Mahu yang measurable, semestinya ia sesuatu yang perlu difikirkan dalam-dalam. Mahu yang biasa-biasa, saya tak punya kok. Saya juga mahu kalau ianya sesuatu yang boleh dinilai dan diukur agar ia berada dalam indeks prestasi yang saya harapkan. Lantas, saya coretkan misi sa-puluh tahun lagi. Walau masa depan itu adalah sesuatu yang kabur, perancangan ke depan itu pasti.

Sa,
Sayalah.
Tulis tentang saya di blog ini.
Bila saya mahu baca
Semangat saya naik lagi.
Maka,
terima saya dengan ketaksempurnaan ini.

Lantas apakah jiwa itu sesungguhnya?
Kesadaran akan baik dan buruk!
Ia adalah zat yang tidak menyukai kerusakan
Dan sangat menginginkan serta menjunjung kebaikan.
(Jalaluddin Rumi)

4 komentar:

ImimaysroN mengatakan...

sa-ya
sa-yang
sa-ma
ANI!
^^v

madziani mengatakan...

*peluk*
*senyum*
Sa-ya
sa-yang
kamu
kerna
Allah.

luv,

Ani

jumaat212 mengatakan...

makcik pun makcik laa.. huhuu..

[sendiri blm punya masa mencoret impian2 kedepan.. mode muhasabah sambil membace & menulis loveletters]

eh, ape kes???

Ani mengatakan...

Opps, afwan. Tak sengaja :P

Btw, impian2 ke depan saya yang bukan measurable pun. biasa2 je, impian macam zaman kanak2. Saya mahu...bla3

btw, loveletters tu indah!

luv,
blog admin