Selasa, April 12

Jawab soalan

Dah lama benar tak main jawab-jawab soalan ni. Tiada siapa mahu tanya-tanya soalan kecuali Cik Fathen, btw Cik Fathen, nama anda memang famous, termasuk dalam ejen carian saya di blog. Mungkin anak-anak murid anda tahu seorang Teacher yang cool seperti anda pasti mempunyai blog.

Mari menjawab soalan dalam Bahasa Melayu.

1. Bekas kekasih saya adalah :
- tiada bekas, bakal, dan seangkatan dengannya.

2. Saya sedang mendengar :
- lagu Yiruma, Kiss the Rain.

3. Mungkin saya patut:
    Berhenti menaip dan membaca buku.

4. Saya suka :
- apabila semua manusia tersenyum gembira.

5.Sahabat-sahabat baik saya :
- adalah insan terbaik yang pernah saya temui

6.Saya tak paham :
- kenapa ada orang yang dulunya menyokong kini menjadi pembangkang nombor satu.

7.Saya kehilangan :
- internet jalur lebar berkelajuan tinggi.

8.Ramai yang berkata :
- saya budak naif.

9.Makna nama saya :
- tidak tersenarai dalam kamus makna nama-nama pilihan.

10.Cinta itu adalah :
- logik. Dan apabila anda melogikakan cinta, anda akan menghayati cinta itu sendiri.

11.Di suatu tempat, seseorang sedang :
- berharap saya pulang berada di sisinya.

12.Saya akan cuba :
- lakukan yang terbaik di sebalik keterbatasan saya.

13.Ayat SELAMANYA membawa maksud :
- kekal mungkin. tapi ayat semoga kekal abadi selamanya?

14.Telefon bimbit saya :
- hanyalah O3 je.

15.Bila saya terjaga dari tidur :
- Alhamdulillah, Tuhan teramat baik bagi saya hidup lagi.

16.Saya paling meluat apabila :
- terpaksa menggunakan tandas berbayar yang tak berapa indah.

17.Pesta/Parti adalah :
- seperti dalam cerita Dong Yi, orang ramai berkumpul memasang tanglung dan melepaskannya di udara.

18.Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah :
- Kucing, sebijik macam Garfield.

19.Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
- Sekarang, penuh dengan cubaan dan dugaan.

20.Hari ini :
- saya perlu siapkan segala yang belum siap, dan Alhamdulillah semuanya siap!

21.Malam ini saya akan :
- buat nota SST

22.Esok pula saya akan :
- siapkan SSM

23.Saya betul-betul inginkan :
- Pintu Doraemon (tak habis-habis)

24.Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
- saya melihat gigi saya semakin jarang.

25.Pusat membeli-belah atau arked permainan :
- Arked permainan.

26.Makanan Barat atau Jepun :
- Jepun :Seoul Garden, Hanamasa, Sushi King. Semuanya terbaik.

27.Bilik yang terang atau gelap:
- Dua-dua.

28.Makanan segera adalah :
- makanan yang tidak patut didekati.

29.Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?
- Oh, anda memang kakak yang baik.

30.Siapa yang anda nak Tag?
- Tak de sesiapa pun. Tapi sesiapa rajin, jawablah soalan ni.

4 komentar:

Tarhata Kiran mengatakan...

nak....nak....

walaupun sebelum ni paling taksuka jawab menda ni

(otakku sudah terbalik kah?)

Ani mengatakan...

Silakan :)

shazwani mengatakan...

akak...sya dah bce blog akak..
hehehhehe

madziani mengatakan...

alamak, malu la pulak. btw thanks.