Kamis, Agustus 26

met ultah

SELAMAT HARI LAHIR SAHABATKU



Awan berarak ceria

Tiada titisan hujan

Pohon melambai

Tanda sokongan..



Kususuri perjalanan

bertemankan senyuman

Dihari lahirmu, sahabatku..



Usiamu ibarat mutiara

Tiada berganti lagi

Hiaskan iman bersulam taqwa

Agar sempat mengucup haruman syurgawi..



Selamat Hari Lahir

Iringan doaku hulur

bersyukur kepada-Nya

Atas nikmat usia...



Yang itallic kat atas ni nasyid dr kump saujana saya tujukan utk ani, maaf tak sempat nak wat sajak khas, tapi kat cni saya nak hadiahkan satu hadis dibawah:D



Dari Abu Hurairah r.a. dari Nabi s.a.w. sabdanya:



"Ada tujuh macam orang yang akan dapat diberi naungan oleh Allah dalam naunganNya

pada hari tiada naungan melainkan naunganNya - yakni pada hari kiamat, iaitu:

imam- pemimpin atau kepala - yang adil, pemuda yang tumbuh - sejak kecil -dalam beribadat kepada Allah Azza wa jalla, seseorang yang hatinyatergantung - sangat memperhatikan - kepada masjid-masjid, dua orang yang saling cinta-mencintai kerana Allah, keduanya berkumpul atas keadaan yang sedemikian serta berpisah pun demikian pula,seseorang Ielaki yang diajak oleh wanita yang mempunyai kedudukan sertakecantikan wajah, lalu ia berkata: "Sesungguhnya saya ini takut kepadaAllah," - ataupun sebaliknya yakni yang diajak itu ialah wanita olehseorang Ielaki, seseorang yang bersedekah dengan suatu sedekah lalumenyembunyikan amalannya itu - tidak menampak-nampakkannya, sehinggadapat dikatakan bahawa tangan kirinya tidak mengetahui apa yangdilakukan oleh tangan kanannya dan seseorang yang ingat kepada Allah didalam keadaan sepi lalu melelehkan airmata dari kedua matanya." (Muttafaq 'alaih)



Buat sahabatku, madziani majid

Eid millad..moga kita terus thabat:)

hadiah dari sebaik insan yang pernah saya kenali, terima kasih ya sahabah. moga dirimu berada dalam rahmat Allah sentiasa. 

hari lahir saya 20 agustus 1987 bersamaan 25 dzulhijjah 1407h. jika ikut kalendar Islam, saya sudah 24 tahun. bertambahnya usia, semakin diri ini berfikir ajal makin dekat. apa amal yang ingin saya persembahkan pada Sang Pencipta?

nota: saya merasakan ada baiknya saya privasikan blog saya kerana sesungguhnya blog ini tentang saya, saya dan saya. sungguh membosankan~

4 komentar:

Nur mengatakan...

kalau mahu privasikan, jangan lupa masukkan nama akak ya, i like your life, a life that i will never experience, ever..:D

take care..selamat ulang tahun...moga2 menjadi calon bidadari syurga...insyaALlah..

madziani mengatakan...

inshaAllah kak, akan saya jemput.

terima kasih, wah calon bidadari surga! Ameen~

dianakamal mengatakan...

Salam ani,

Selamat hari lahir (Walaupun dah lewat berapa hari dah). Semoga Allah memakbulkan segala hasrat murni dan hajat baik di hati Ani. Ameen Ya Robb!

Jumpa dalam beberapa hari lagi. Kalau nak privasikan blog, jangan lupa jemput saya deh:)

madziani mengatakan...

wslm,

terima kasih diana. ameen atas doanya. InshaAllah, akan saya jemput.