Senin, November 23

Sukanya saya

Beberapa perkara berlaku, perkara yang menceriakan hati saya. Walaupun sekarang saya masih gusar dengan keadaan diri yang masih tidak mengetahui apa-apa.

Perkara pertama:

Menerima khabar berita dari adik perempuanku. Kekuatan sebuah pengorbanan. Terima kasih Allah atas hidayahMu. Dia sudah tidak punya pacar lagi!!

Perkara kedua:

Oncall pada malam hari Sabtu. Menunggu sepanjang malam. Pukul 0530 dapat pesakit primigravida (mengandung anak pertama). Secara natural, agak lambat untuk seorang primigravid ni nak bersalin. Namun, saya panjatkan kesyukuran pada Allah. Dengan bukaan os sebanyak 5cm pada jam 0530, dan dengan cepatnya mencapai bukaan os 10 cm pada jam 0600, saya mampu menyambut kelahiran bayi perempuan tersebut. Sesungguhnya Allah itu mendengar setiap bisikan hati.

Perkara ketiga:

Saya bergegas pulang ke rumah jam 0710. Saya mahu menyertai rehlah bersama ahli usrah. Ye, saya mahu pergi juga walaupun letih dan mengantuk. Peluang hanya datang sekali. Pengisian rehlah sangat membuka minda. Tak rugi pergi. Saya merasakan hari ini adalah indah. Terasa jalinan ukhuwah sesama kami. Mahu pergi lagi sekali!!

Perkara keempat:

Semangat! Walaupun dimarahi ketika ward round. huhu. Bila kena marah, saya mula belajar. Walaupun banyak lagi saya tidak tahu.

Perkara kelima:

Sedang mencari perihal Dr Ang Swee Chai, penulis buku From Beirut to Jerusalem. Ada sesiapa tahu kat mana dia sekarang? Sedang belajar untuk berorganisasi. Perkara baru bagi saya. Sibuk. Tapi terasa waktu itu digunakan sebaik-baiknya. Kata orang, hanya orang sibuk ada masa.

4 komentar:

FaridRashidi.Com mengatakan...

Assalamualaikum,

Semoga kamu terus ceria dengan keberkatan ilahi.

madziani mengatakan...

Wslm,

InsyaAllah. Moga kamu juga sama

Menggapai Edensor mengatakan...

salam ani..buku tuh cite ttg ape ye??

madziani mengatakan...

wslm nisa chan. buku tu citer pasal pengalaman dr ang mase perang palestin (shabra shatila tak silap saye) mase mule2 tu, dr ang ni jenis yg sokong israel, dia punya persepsi berubah bila dia join misi keamanan dan lihat sendiri apa yang terjadi