Selasa, Agustus 25

entahla..

Perangai manusia yang menyebalkan

1. Perokok yang masih tak insaf-insaf

" Saya mau berhenti maaaaa..tapi tak bleh..manyak susah wooo..."

Asyik turutkan nafsu jerk..tak pernah nak fikir orang sekeliling yang tak tahan ngan bau rokok ni.

2. Bekas perokok

"Dulu pernah hisap rokok, tapi sekarang dah berhenti. Sejak dapat penyakit ni, terus berhenti. Sekarang dah tak hisap rokok lagi.."

Boleh plak berhenti tetibe je. Dulu, bukan main cakap macam-macam..itula inila..bila dapat penyakit, baru nak ingat pasal kesihatan badan nih.

Takkan nak tunggu musibah baru nak insaf?
Hidayah tak datang bergolek.

Cuba fikir,

kapankah mati itu?

tak tau?

kalau tahu, esoknya nak mati baru nak insaf kot...hurm..

budak ini sedang nasihat diri sendiri

4 komentar:

Blogger Ini Tidak Mahu Dikenali mengatakan...

kau isap rokok ker?

hana mengatakan...

kalau saya cakap harapnya percayalah erk..

dulu.....

Anonim mengatakan...

dulu pun saya hisap rokok jugak...zaman tak faham bahasa...bila fikir balik memang macam sejarah hitam...tapi penuh dengan hikmah...jangan risau ani..kita satu bot...

hana mengatakan...

risau sebenarnye ...