Minggu, Februari 8

Tulisan kosong?

Assalamualaikum w.b.t

"Akidah yang benar"-Mohamed Musa Abu Marzuq*
Sandaran utama untuk menyertai sesuatu paksi ialah akidah yang benar.Jika Hamas bukan suatu parti yang memperjuangkan Islam,saya tidak akan menyokong Hamas.Saya akan menyokong paksi-paksi yang memperjuangkan Islam.

Rasanya sekarang aku nak menonton filem Children From Heaven.Filem Iran yang memenangi banyak anugerah antarabangsa.Filem yang sangat bermesej.Lebih baik belajar bertanggungjawab dari kanak-kanak daripada orang dewasa.Kanak-kanak lebih murni hatinya.

Kekuatan sesuatu pasukan bergantung pada bijaknya panglima perang serta kesetiaan dan moralitas tentera.Sabda Rasulullah s.a.w. ketika menggali Parit Khandaq

“..Constantinople (kini Istanbul) akan jatuh ke tangan tentera Islam. Rajanya adalah sebaik-baik raja, tenteranya adalah sebaik-baik tentera……”
(Hadis riwayat Imam Ahmad)

Kehilangan yang terjadi adalah untuk menuju kemenangan yang lebih besar-Mohamed Musa Abu Marzuq.
Kita kehilangan beratus-ratus kanak-kanak dan ibu-ibu dalam Perang Gaza baru-baru ini.Dan ketahuilah saudara-saudaraku,kami sangat bersedih atas kehilangan yang terjadi.Namun itu bukanlah alasan untuk tidak mengangkat senjata.Itu bukanlah alasan untuk kita menyerah.Kehilangan yang terjadi adalah pemangkin untuk kami terus berjuang membebaskan bumi Palestina dari Yahudi-Zionis.Kehilangan ini akan dibalas dengan kemenangan yang lebih besar,yang lebih manis pada masa akan datang.

Terbaca di SaifulIslam.com.The Prince oleh Niccolo Machiavelli.Sebuah buku yang sangat bagus.Bersesuaian sangat dengan situasi di Malaysia sekarang.Pada aku,matlamat tidak akan menghalalkan cara.

Adakah ini tulisan kosong semata-mata?
Ada mesej tersirat untuk kita semua menyikapinya :D


*Beliau adalah anak kepada Musa Abu Marzuq.Musa Abu Marzuq adalah salah seorang pemimpin tertinggi Hamas.Beliau dijemput oleh Partai Keadilan Sejahtera untuk satu talk bersama wakil Hamas di Jatinangor semalam.








4 komentar:

Fakhzan Marwan mengatakan...

Dearest Hana,

Sangat benar kata2 hana, matlamat tidak menghalalkan cara. pada yang berfikiran selainnya, silakan, kita tidak bertanggungjawap mahu mengubah minda mereka, apa yang kita dipertanggungjawapkan adalah untuk menyeru ke arah kebaikan dan ya, mohon pada Rabbul Izzati itu supaya nya semua baik2 belaka...:D

Children from Heaven? Wah! sudah baca kah? silalah tulis review mengenai nya ya...hehehhe..mujur2 ramai yang mahu menontonnya...

hana mengatakan...

InsyaAllah kak.Jika berkesempatan akan saya tulis.

BalQis mengatakan...

Terima kasih, kamu sering update tentang info-info seperti ini, sementelah sayalah orangnya yang selalu terketinggalan maklumat-maklumat seperti ini...

Children of heaven?

Hurm, harus saya cari sekaran ini. Terima kasih, ya!

hana mengatakan...

Saya masih juga ketinggalan.Ade banyak lagi yang perlu diupdate.

Children from heaven.filem lame.Mayb around 1997 camtu.Tapi sangat best.Saya try download di youtube.Ade.tapi dia alih bahasa.Cam tak best sangat.

sama2 :)