Minggu, Januari 4

i've been tagged.

i've been tagged oleh cik Fathen.
Thank you for tagging me.


a) 5 Fakta tentang aku
-Pendiam,biasanya kawan-kawan aku yang banyak bercakap,aku lebih suka
berdiam diri,namun aku bercakap bila aku rasa perlu.
-Sangat suka membaca,tak kisah pun pe bahannya termasuk sastera (tapi tak layan
buku A.Samad Said)
-Buta fesyen,bukan kaki shopping-Aku tak sanngup nak jalan lame2 kat mall,tapi
aku sanggup duk berjam-jam di kedai buku.Ye,aku tau aku budak membosankan.
-Aku tak pandai masak,walaupun sering memasak..haha..aku layan je pe yang aku
masak ..tak sedap pun aku makan..huhu..perut aku,bukan perut kamu.
-Punctual..ayah aku ajar kami tuk tepati masa.Dan aku paling tak suka janji
Melayu,sekiranya kamu tahu menunggu itu satu penyiksaan.


b) 5 Perkara menakutkan aku di dunia
-Aku takut Allah
-Aku takut Allah tarik balik nikmat iman yang aku ada ni
-Aku takut leka pada dunia dan punya sifat wahn
-Aku takut mati dalam keadaan kafir
-Aku takut aku lari dari medan perang (walaupun skang ni tak berperang)


c) 5 lagu buat masa sekarang
-Aku jarang dengar lagu,laptop aku pun tak banyak lagu
-2,3 minggu lepas Cik Fathen kirim lagu this I promise u lewat email.Aku layan
seminggu,sekarang dah tak dengar.Nak buang sayang,hadiah orang.
-Sahabat aku perkenalkan kump D-clique,aku layan lagu better days dan please.
-Sahabat aku As linkkan lagu baitulmaqdis,aku layan lagu tu sekarang
-Aku suka lagu kisah cintaku oleh chrisye yang dinyanyikan kembali oleh
Peterpan.lantas aku layan lagu ni mugkin sebulan lepas kot.


d) 5 perkara yang selalu disebut
-Aku jarang bercakap,jadi aku tak selalu sebut sesuatu
-Sekarang tengah sibuk pasal isu palestin,aku tak tau banyak tapi bolehla
nak berkongsi ngan sahabat2
-Aku suka bola,banyak gak masa aku cakap bende ni ngan sesape suka bola
(namun sudah lame aku tak berbual,lagipun sahabat2 aku tak layan bola)
-Aku sentiasa bercerita pasal hal ehwal negara dan dunia dengan sahabat aku
ni sebab dia tak amek internet.kiranye aku ni tukang pemberitahu maklumat
-Aku selalu pk aku ni layak ke jadi doktor?Ni bende yang selalu aku sebut
sejak tahun pertama lagi


e) 5 perkara yang amat bernilai
-Nikmat iman yang senipis bawang ni,
-keluargaku…sahabat2 ku
-keamanan sejagat..aku pedih tengok manusia sesuka hati bunuh orang
-Umat Islam seluruh dunia..impian aku tak banyak Cuma klu boleh biarlah umat
Islam bersatu seperti dahulu.
-Pinjaman MARA,bidang perubatan yang aku ambil ni



f) 5 Pertama kali dalam hidupku
-Pertama kali tahu pasal hari kiamat masa umur 6 tahun,malam tu nangis teresak2
sampai pk aku nak mati same ma dan abah (huhu…mase kecik)
-Pertama kali naik kapal terbang,mase nak datang Indonesia,klu aku tak fly
alamatnya tak naikla kapal terbang ni
-pertama kali jadi pendebat mase tingkatan 4,jadi secara paksa,kawan aku tak dtg
masa hari pertama pertandingan,aku plak kne paksa oleh teacher aku,nak tak nak
terpaksa aku terima.Akulah pendebat paling tak layak..huhu
-pertama kali jauh dari ma dan abah masa umur 10tahun,masa tuh kami tiga
beradik menghabiskan cuti akhir tahun di rumah arwah nenek aku di Pahang.Aku
homesick,nak balik je keje aku.Bila ingat balik..memang anak manja..malu..sebab
kadang2 adik-beradik aku selalu ungkit kisah lame..
-Pertama kali makan pizza hut pada 01-08-07 di jalan Ir Juanda,Bandung.Aku ingat
betul tarikh ni,salmi belanja.


g) 5 orang yg aku nak tag!
Aku tak nak tag sape2..
Alasan je ni,sebenarnya aku tak ramai sahabat bloggers..huhu

6 komentar:

K H A Z I N A T U L A S R A R mengatakan...

salam ani, ten wase bersalah pulak kasik lagu tu kat ani. ani, takpe tau kalo nak buang :). betol ni ten cakap. ten takot melaghokan kawan2 ten :(

ani, ani jangan riso, ani layak jadik doktor:)
haish, ckp tak pandai masak? bo'ong la, ani pandai masakla :)

hana mengatakan...

wslam dan salam kembali.
ten,tak yoh r raso bersaloh.ani memang nok dengar lagu tu mase dulu.skang ni je yang tok dgr..serius ten,bkn melaghokan pun..coz ani dengar sekali-sekala.
dak yoh r risau k..ten tok saloh bende pm.

InsyaAllah ten..ani debo gok bilo pk ani deal ngan nyawo org..takut silap aribulan jadi pembunuh bertauliah,nauzubillah..mintak dijauhkan

serius..ani tok pandai masak..dok caye ke?percayelah ten..i'm not born to be a good chef..huhu..tp ani seorang yang sgt particular pada rasa.

As mengatakan...

semua melayu kena tukar jd janji islam..hisy

hana mengatakan...

Itulah masalahnye As,bila orang lebihkan budaya dari agama..sedangkan agama dah cakap perlu tepati janji.

Farhan mengatakan...

salam
haha.5 fakta pertama cik hana kat atas tu semua sama ngan saya.cuma sy tak baca bahan sastera.tak kena ngan jiwa kot.

hana mengatakan...

wslm dan salam kembali.
sudah habis bermusafir ye?
haha...tau..awak tak layan sastera,kang ade yang tertido sblm, habis membaca buku.sastera saya bukan sastera lame,tapi lebih pada sastera moden,tulisan remaja mase kini.sesuai ngan jiwa saya