Jumat, November 14

tanda-tanda stress

Tanda Tanda stress …. dah dapat belum?

Pertama: Anda sentiasa menghadapi masalah untuk bangun tidur..


“Huuaaargh..! (Astaghfirullah..) Malehnyo nak poie kojo..!”

Kedua: Tengkuk anda sentiasa merasa sakit dan susah untuk memusingkan kepala..

Akukah yang penin.. Atau kamu yang penin.. Atau peninkah kamu kerana kepeninan ku..?



Ketiga: Rambut anda sentiasa kusut masai setelah mandi dan menggunakan syampu terbaik..

Tak konang budi punya syampoo.. Den dah boli ekau, ekau conteng arang yo..!

Keempat: Kepala anda sentiasa merasa pening dan seperti berada di awang-awangan..

Mak aaaiihh.. Power bangak ike pating masok gulai ase poyok.. Slurp..

Kelima: Berat badan anda terus meningkat dengan mendadak walau pun telah berusaha keras untuk mengurangkan berat.. Senamrobiklah..


Hadoi lah..!! Salesman tu kata.. makan ubat slim tu konfem bergetah..

Ni bukan bergetah..!

Ini ‘bergedel’ a.k.a ‘bergedik’ a.k.a ‘bergedempol’..!!

Kalo salesman tu datang.. Aku terkam atas dia sampai pensan..!! Hish..!!

Keenam: Anda sentiasa merasa letih yang amat sangat dan sentiasa mengeliat..


“Yaaarkh..! Bahawasanya..

“Saya berjanji..

akan terus cemerlang..

gemilang..

dan ter.. ter.. ter..

ZzZzZz qroooh..!”

Ketujuh: Anda sentiasa merasa fikiran anda terlalu sempit..


Gua akan telus bedili di sini..

Sehingge masyuk waktu bebuke buase bagi kawasan Antartika dan yang same waktu dengannya..!!

Gua akan telus besaba.. Saba.. Dan saba..

Gua pasti bejaya..!! Huh.!

Kelapan: Anda sentiasa merasa diri anda terlalu kecil dan selalu dipermainkan..



Kesembilan: Boss sentiasa marah dengan anda..




Kesepuluh: Anda sentiasa basah kuyup ketika keluar makan tengahari walaupun berpayung..

Hampeh punya payung.. Rege je RM25..

Tapi low class..!!

Kesebelas: Anda sentiasa dan selalu merasa penat yang amat sangat..

Tongkat Ali tak jalan..

Kacip Fatimah pun tak jalan… Apa nama daun herba satu lagi yea..

Mas.. Co..

Mas.. Ca…

Mas.. Ci.. Apa la nama daun tu yerk..

Haa.. Mas Idayu…

Keduabelas: Anda sentiasa merasa kehadiran tetamu asing..


Saya sebenarnya adalah seekor ayam.. Tak percaya.. Tanya anak-anak ayam saya nih..!

Ketigabelas: Anda sentiasa merasa seperti hendak demam dan selsema serta kepala merasa panas……. ………. …..

Uwekk..!!

Hai.. Teruk betullah bini aku mengidam kali nih..

Aku pulak yang teruk muntah-muntah.. Huwek..!

Keempatbelas dan akhir:



ANDA SENTIASA MERASA..

KESEORANGAN DAN MERASA AMAT TAKUT..

SEPERTI ADA SESEORANG BERADA DI DALAM RUMAH..



Kali ni.. Konfem takde orang boleh nampakk.. Diam-diam tau.. Syshh..!


...Hendaknya engkau menjadikan Al-Quran ini sebagai penyejuk hatimu,cahaya dalam dadamu,penghilang kesedihanmu dan penolak rasa gundahmu...(HR Imam Ahmad)

Satu fakta menarik,mereka yang berpipi tembam adalah mereka yang banyak tidur.Ini kerana orang yang banyak tidur akan mengalami pengumpulan lemak kat pipi.
Hurm...aku rasa cam betul je fakta ni.Tapi ade gak kot yang tak.
Salam.


2 komentar:

As mengatakan...

hehe. best tul fakta neh :P

hana mengatakan...

dh try survey kwn2 yg suka tidur ke?hehe..sy survey diri sendiri je..